Vergunningen-Contributie

Klik hier voor de PDF-versie van 2021.

Vergunningen zijn verkrijgbaar op de volgende adressen.

Dieren speciaalzaak Van Aalst
Rembrandtlaan 3, 7242 DA Lochem

Visdocumenten HSV Laren-Lochem.
Informatie over visdocumenten te verkrijgen bij het secretariaat.
J. Kamphuis Noorderbleek 59 7241 BS Lochem.
Tel: 0573-251248 / 06-13071777
E-Mail: hsvlarenlochem@outlook.com

Vispas senioren (vanaf 14 jaar).
De Vispas is het lidmaatschapsbewijs van een sportvisser.
Op de Vispas staat van welke vereniging hij/zij lid is.
Samen met de bijbehorende Lijsten van viswateren is de Vispas tevens de visvergunning. Gevist mag worden in de wateren die genoemd staan in die lijst(en).
Er is in ieder geval een landelijke lijst. De vispas van HSV Laren-Lochem geeft ook toegang tot de visvijver S.57, en ook toegang tot de visvijver bij Spelerij De Witte Wieven in Zwiep Om mee te mogen doen met verenigingswedstrijden, federatieve en landelijke
viswedstrijden is ook een Vispas noodzakelijk.
De kosten voor deze vispas bedragen v.a. 1 januari 2021 € 35,00, per jaar
Als nieuw lid betaalt men tevens € 5,00 inschrijfgeld.

Jeugd Vispas
Voor jeugdleden tot 14 jaar, die willen vissen met twee hengels of op roofvis is er de jeugd vispas. De mogelijkheden zijn dan gelijk aan die van de vispas.
Ook als een jeugdlid mee wil doen aan federatieve of landelijke viswedstrijden, dan heeft hij of zij een jeugd vispas nodig.
Om deel te mogen nemen aan de verenigingswedstrijden heeft men ook de vispas nodig.
De Kosten voor deze vergunning bedragen 10,00 euro. per jaar.

Extra vispas
De Extra vispas is het lidmaatschapsbewijs van een sportvisser die lid is van meerdere verenigingen. De sportvisser betaalt maar éénmaal de landelijke afdracht bij een
vereniging waar hij hoofd lid is.
De sportvisser krijgt een Extra vispas bij de vereniging waar hij deze aanvraagt, hier betaalt hij niet de landelijke afdracht. Alleen te verkrijgen via de vereniging of online.
Het te veel betaalde kan men online retour vragen bij Sportvisserij Nederland. Aanvragen. Een 2e vispas kan alleen aangevraagd worden, als men ook een
andere (een 1e vispas) bezit! In deze 1e vispas zit namelijk uw landelijke afdracht.
Als nieuw lid betaalt men 5,00 euro inschrijfgeld.

Nacht Vispas en of Derde hengeltoestemming
De nacht vispas en of derde hengeltoestemming ook een combinatie van de derde hengel toestemming en de nacht vispas is mogelijk. En zal rechtstreeks door Sportvisserij Nederland aan de sportvisser worden verstrekt.
Deze zijn online te bestellen bij Sportvisserij Nederland.

Mee vistoestemming.
Er is ook een mogelijkheid om een persoon mee te nemen voor een dag vissen, mits je zelf wel in het bezit bent van een geldige vispas. De Mee vistoestemming is online te bestellen bij Sportvisserij Nederland.

HSV Laren-Lochem kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele fouten in bovenstaande tekst.

Lidmaatschap.
Het lidmaatschap van HSV Laren-Lochem loopt van 1 januari t/m 31 december.
Opzeggen dient voor 1 oktober te gebeuren. Nadien wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd.
Voor verdere info mail naar: hsvlarenlochem@outlook.com

Namens het bestuur van HSV Laren-Lochem.