Aangepast sporten

In 2021 zijn we begonnen met de vijver aan te passen voor rolstoelers ,we hebben dat jaar de plekken aangepast en een tegel pad om de vijver gelegd.
We kwamen toen aan 6 rolstoel geschikte plekken.
In 2022 hebben we een pad naar de vijver verhard want dat gaf nog wel eens een probleem met het naar de vijver rijden, Verder hebben we nu alle plekken voor rolstoelers/ scootmobielen aangepast.
Vandaar de bordjes visvijver volgen.
Over de vereniging
In 2020 is er naast het bestaande algemene aanbod ook een start gemaakt voor aangepast vissen. Wij noemen dit aanbod binnen de vereniging ´samen-vissen´.
In 2021 is de vereniging begonnen met aanpassingen voor de vijver in Zwiep, zodat de vijver toegankelijk wordt voor rolstoelgebruikers. In dit jaar hebben wij ook de huidige visplekken aangepast en een verhard tegelpad aangelegd rondom de vijver. Wij hebben toen 6 rolstoel toegankelijke zitplekken kunnen creëren.
In 2022 heeft de vereniging het pad naar de vijver toe verhard. Dit omdat er voorheen problemen waren met de mobiliteit van de parkeerplaats naar de vijver toe. Ook heeft de vereniging de zitplekken voor rolstoelgebruikers verbeterd.
Met een invalide kaart is het mogelijk om langs de Zwiepse molen bij de vijver te komen. Ook is het mogelijk om vanaf de parkeerplaats van de Witte Wieven bij de vijver te komen. Hiervoor kunt u de bordjes ‘visvijver’ volgen.
De sport ‘samen-vissen’ en het aanbod
Iedereen die een keer wil komen kijken en ervaring op wil doen is welkom bij ons. Voor ieder niveau en/of beperking zijn er voldoende mogelijkheden. Het samen-vissen wordt gratis aangeboden voor de doelgroep (bij vijver de Zwiep).
Het samen-vissen (aangepast vissen) wordt begeleid door een samen-vissen-coach van onze vereniging. Als u wilt komen vissen met een samen-vis-coach is het gewenst om eerst even contact op te nemen met Rob. Samen met hem kunt u de mogelijkheden bespreken. De contactgegevens van Rob staan vermeld onderaan deze pagina. Aanwezigheid van begeleiding vanuit organisatie/bedrijf/instelling gedurende de activiteit(en) is gewenst.
Voor het samen-vissen bij de vijver in Zwiep hoeft u geen lid te zijn van de vereniging. Iedereen is welkom bij ons! U heeft wel een lidmaatschap nodig als u op eigen initiatief (zelfstandig) gaat vissen bij de vijver in Zwiep.
Daarnaast organiseert de vereniging 10 dagdelen in het jaar voor het samen-vissen-project. Voor meer informatie (tijden, dagen, contactgegevens etc.) verwijzen wij u graag door naar ‘flyer samen vissen’.
Wij hebben graag van tevoren contact met u om de activiteit(en) voor individu en/of groepen op maat aan te kunnen bieden.
De materialen zijn allemaal aanwezig en worden voorzien door de visvereniging. Er zijn geen speciale of aangepaste sportmaterialen nodig.
Competitie is niet van toepassing. Mocht u hier interesse voor hebben, dan horen wij het graag. U kunt hiervoor contact opnemen met Rob. De contactgegevens staan vermeld onderaan deze pagina.
Doelgroep beschrijving
Voor ieder niveau/beperking/leeftijd is er een mogelijkheid om samen te komen vissen. Wij bieden activiteiten aan op persoonlijke en/of groepswensen. Wij beschikken over voldoende vrijwilligers. Als u op aanvraag bij ons komt vissen, dan zorgen wij als vereniging ervoor dat er voldoende vrijwilligers aanwezig zijn om te ondersteunen bij de activiteit(en). De maximale groepsgrote zijn 12 deelnemers. Wilt u met meer deelnemers komen, dan kunt u daar altijd contact over opnemen met Rob. Zie contactgegevens onderaan deze pagina.
Trainingsdagen- en tijdstippen
Onze vereniging hanteren geen trainingsdagen- en/of tijdstippen. Op aanvraag kunt u bij ons terecht.
Begeleiders
Onze vrijwillige begeleiders hebben jarenlang viservaring en hebben een informatieavond gevolgd over hun taak en rol als samen-vissen-coach.
Ouders, vrienden en/of begeleiders zijn altijd welkom om te komen kijken. Heeft u interesse in vrijwilligerswerk bij onze vereniging, dan horen wij dat graag. Neem dan contact op met Rob Driessen. Zie contactgegevens onderaan deze pagina.
Samenwerkingen
De afgelopen jaren hebben wij diverse samenwerkingen gehad met diverse organisaties/bedrijven/instellingen uit de gemeente Lochem. Voor diverse doelgroepen met diverse beperkingen, wensen en/of behoeften. Ieder jaar groeien wij hierin. Wij staan open voor nieuwe samenwerkingen. Heeft u interesse? Neem dan gerust contact op met Rob Driessen.
Contactpersoon
Voor meer informatie over het samen-vissen (eenmalig en/of meerdere momenten) of het samen-vissen-project kunt u contact opnemen met Rob Driessen. De contactgegevens zijn hieronder vermeld:
Naam: Rob Driessen
Email: robert1956rob@gmail.com